klaramartinsson

Av klara martinsson - 25 juni 2012 12:08

goood morning!

Moronmoron snýggingar, ska ner o käka frulle eller lunch. Sen fixa mig lite sen dra ut nånstans. Å tro de eller ej men jag orkade inte städa igår heller, så får göra de ikväll/natt - imorgon. Var uppe till lite över 1 inatt tror jag, satt o skrattade åt allting. Snackade även med en kompis från Lidköping/lingonköping o hans granne som e min kompis bror. Men nu ska jag tittaa på vad jag ska klä mig i idag så ni får ha de niceee. Puss

Fett Awesome!

Av klara martinsson - 24 juni 2012 22:03

Nattade mina systrar för en stund sen läste saga och sånt mys blev Alfons Åberg. Var nog en av mina favoriter när jag var liten. Men snackar skype med Jesper nu, och sådär. Ska nog göra mig lite oboy snart och sätta mig i sängen o chilla med min store nalle. Hittade nyss min ipod med så den blir att överföra ny musik och sånt. O ja nu ska jag in i duschen sedan röööja upp här, städar bäst på natten!

15 år... man ska känna fjärilar i magen, inte en bebis som sparkar

Av klara martinsson - 24 juni 2012 17:19

Var en sväng i duschen imorse precis när jag vaknat, sen käkade vi lunch när jag var klar ungefär. Sen har vi gått och handlat glass och jordgubbar. Passar i alla väder! Kom precis upp efter att ätit de, så nu ska jag fixa ihop 25 spänn så jag kan köpa en kofta... Så vi hörs senare eller ikväll.

Bjuuuuder 2 tre bilder ye

Av klara martinsson - 23 juni 2012 22:52

Av klara martinsson - 23 juni 2012 11:17

Tjenare mannen!

Igår kväll drog jag ut med söta lilla Nellie en sväng och skejtade vi kom in vid 11 tror jag. Sen satt jag mig i skype med Oscar och Rebecka. Ett tag senare efter det gick jag och la mig vid typ halv 2 o nu vaknade jag så skönt att sova ut. Men idag skulle vi efentligen till Möns klint i Danmark och kolla läget o så. Sen vidare till nå nyköping eller vad det hete och äta lunch och kolla i affärer men så blev de inte. Så idag blir det mest en chill dag, kanske träffar nån rolig. Måste både städa och duscha med, så vi får se vad som händer. Men nu ska jag ner och käka frulle.

Vi hörs när vi hörs.

Av klara martinsson - 22 juni 2012 23:53

Allt nytt, köpte även 2 par knästrumpor lila och blå. 2 nagellack till ett lila och ett med glitter. Sen tror jag inte det var mer.

Men nu ska jag sova efter en helt värdelös dag!

Drog till skogen en sväng och grillade med familjen, sedan har vi ätit tåårta och jordgubbar med glass och nått kött till middag.

Av klara martinsson - 22 juni 2012 11:18

Hejsan alla vackra barn! Nu jävlar kommer ett lååångt inlägg om hela semestern. Vi börjar på första dagen.

Lördagen: Vi tog tåget vid halv elva till kastrup och sedan planet klockan ett, när vi väl var framme var klockan halv 3. Så vi väntade på våra väskor och gick runt o leta efter tåg biljetter som vi sedan kunde ta oss fram inom Paris med. Vi hittade det och fick stå i kö typ 1921374109 år. Sen drog vi oss vidare och hoppade på ett tåg, dröjde runt 1 timme och ta sig till tunnelbanestationen närmst oss. Sen hittade vi ett hotell som vi trodde var vårat så vi gick in o frågade, fast de var de inte. Så vi gick vidare till nått annat Ibis så berättade dom vägen. Så kom vi fram och checkade in och sånt där. Rummet var väldigt litet, två sängar en liten tv ett litet bord och sedan toaletten. Större var de inte, men vi fick plats. Sen tog vi bussen in till tunnelbanan och käkade där på nån resturang som hete The frog. Helt okej mat. Sen drog vi hem och sov!  Bilderna kommer i fel ordning

Utsikten  Rummet

Framme i Paris   på stationen i Svedala

Söndagen: På morgonen gick vi ner och käkade, dom hade inte stort utbud med frukost nästan inget. Baugetter fanns de gott om, sen nått sjukt äckligt rostbröd, nåna flingor o marmelad o hård ost. Ingen skina änns... Kasst. Förs tog vi tåget till nån stor kyrka, vi kollade på kyror mest den dagen. Vi kom även till en bro där dom hade satt hänglås över hela bron. Sen kom vi till nått ställe med JÄTTE mycket utsikt. Men efter det tog vi tåget till den näst största Triumfbågen sedan gick vi ner till den minsta. Sedan tog vi tåget vidare, jag minns inte allt. Men påvägen ner var det killar som dansade på gatan, dom var bra. Sen åt vi sockervadd, jag tror vi tog tåget hem för det dröjde stor del av dagen. När vi kommit till hotellet ser vi att centret brevd har stängt där vi tänkte handla middag. Så vi tog de vi handlat dagen innan, After eight och chips med dricka. Den var ingen bra middag så vi gick ner senare o käkade lite på hotellets resturang, helt okej mat. Sen vare att sova.

Den stora kyrkan

Utsikten där ifrån

Sånsak  vet inte va dde e   Kyrkan

vid näst största Triumfbågen, den okände soldatens grav.

Låsen        Linbana som man fick åka på för att komma upp till krykan om man inte ville gå i sjuuuuuuuukt många trappor änu flera lås

Nått ställe morfar lurade upp mig på...

Måndag: Vi vaknde runt 8, käkade frukost och sedan drog vi ut. Vi gick ganska mycket i stan, shoppade lite. Sen åkte vi till Eiffeltornet, gud så stort det var! Sen åkte vi till nått skit tråkigt outlett. Hittade en sjuuuukt snygg tröja, men vi handlade aldrig den pga vi skulle till outletten först, så igår när vi skulle tillbaks o köpa den hade affärshelvetet stängt.

Men ja sen drog vi till hotellte, handlade baugetter o brie ost o annat pålägg o käkade på rummet.

Eiffeltornet, tog bara bilder på det den dagen typ.

Tisdag: Vi hade typ olika dagar eller vad man säger så första dagens var morfars, andra Sofias o denna min. Så vi åkte till Katakomberna. Det var sjuuuukt lång kö, men vi insåg att den var ganska kort jämfört med senare. Vi stog i den i ungefär 2 timmar. Sen när vi kom ner var de sjuuukt häfftigt, läskigt och äcklig. Men absolut värt kön. vi gick där nere i typ 1 timme, 2 kilometer med bara sklätt. Det finns 300 kilometer undermarken som dom gjorde för typ 200-300 år sedan. Rekomenderar att åka dit. Sen Drog vi till nått shoppingcenter, o ja senare hem. Och vi kollade fotboll sen på kvällen, fattade inte så mycke allt sas på franska. Men mitt i matchen fick vi strömavbrott, över Larssons mål. I vår koridorr på hotellet fick dom 4 första rummen strömavbrott o hela koridorren mitt emot. Så allas ingen han se de. Men vi insåg precis när strömen kom tillbaks att mitt o Sofias rum hade haft ström. Men vi fick igång tv och bara ye vi leder sen ser vi att den stod 2-0 till Sverige så de slutade så. Skönt, fast ja de var ingen skillnad vi är redan ute. Men frankrike klarade sig o vi tog med Ukraina igen. Sen sov vi där efter.

Allt från katakomberna, kön nån text och där nere. Man fick inga bra bilder pga man itne fick ha blix på. så ja.

Onsdag: Mormors dag, vi drog till nått slott o gick i den trädgården hel halva dagen. Sen åkte vi till den största Triumfbågen och kollade. Vid slottet och över allt annars i Paris var det jätte mycket Japaner, eller ja asiatter som stod och fottade allting dom kunde se. Ställde sig framför typ en dör o gjorde peace o ban nån fota dom. Åh gud vad mycket de var. Men vid Triumfbågen var det ingen! Sjukt. Men efter vi kollat där så gick vi in på ett center brevid och kollade handlade inte så mycket. Men vi tog oss till hotellet där efter gick och handlade och käkade middag. Eller ja vi skulle kolla på frihetsguddinnan med men vi hitta inte henne...

Bilder från slottet.

Torsdag:  Hemresa! Inget kul o berätta där, men vi tog vårt pick och pack och drog till nått ställe o hängde ett tag. Sen drog vi till flygplatsen och hoppade på flyget hem. O sen nån av dagarna var det så sjuuuukt mycket folk! Vi kom precis in i bussen, sen stängde den dörrarna o hälften fick stanna. Och vid tåget var de ännu fler. Vi kom inte med de första men det andra, sjukt kvavt med luft och äcklig luft. Usch. Långt ifrån vad det är i Svedala/Malmö. Och jag och min syster fick varsit finger troll/monster om vi gjorde något som morfar sa till oss. Så hon skulle gå in i ett husområde och skrika heja Sverige, o jag skulle gå in i en suverniaffär o fråga om dom hade pankakor... Pinsamt.

Men söt var han.

Kommer bilder senare på vad jag köpt.

Puss och hej.

Jag heter Klara Martinsson och lever ett galet liv i Svedala med mina vänner och min familj. Här får ni läsa om mina dagar tråkiga som roliga. Hoppas ni stannar :)